רן ורדי על קולינריה צרפתית ומעבר

לאבנה יש רק אחת

חובה לנסות את הדבר האמיתי, לאבנה שאיננה צעצוע מתחנף.
לאבנה תמרה

לאבנה יש רק אחת

חובה לנסות את הדבר האמיתי, לאבנה שאיננה צעצוע מתחנף.
לאבנה תמרה

זה החל במקרה, חרפת רעב בטיול שטח לפני שני עשורים הביאה אותנו להכנס למכולת בכפר ערבי סמוך, לחפש במה למלא את הבטן. שם נתקלנו בשקיות מוזרות שכאלו המכילות גבינת לאבנה. רכשנו, והתאהבנו.

מסתבר שבכפר הגלילי תמרה מכינים את גבינת הלאבנה האולטימטיבית, לגמרי לא דומה למה שנמכר מתוצרת כל המחלבות הגדולות והקטנות במקומותנו. את כולן ניסיתי, וכל הישראליות מתחנפות, חמצמצות מעודנת בלבוש גבינת סקי לבנה הערבה לחיך הישראלי הממוצע. לא, זה ממש לא אמור להיות כך.

בתמרה מייצרים גבינה שההבדל בינה לבין המוצרים של המחלבות הגדולות דומה להבדל בין יין לבן לאדום. עוצמות הטעם שבלאבנה מתמרה הן הן הדבר האמיתי ששווה באמת שווה לנסות, ולהבין עד כמה זה מתאים לחיך האישי שלך.

הזמינות הגדולה יותר עבור מרבית הישראלים הנה של מחלבה מעולה מתמרה הנקראת “רג’ב”, מייצרת לאבנה מעולה ועצומת טעמים, מרקם מעט גרגרי, משחה שמנתית עזת ארומה. נמכרת בחנויות ובחלק מרשתות השיווק הישראליות בכל רחבי הארץ.

לטעמי האישי היצרן המחזיק בכתר הלאבנה מכפר תמרה הנו “אבו רומי”, לאבנה עצומת טעמים שמרקמה חלק יותר, קטיפתי, עושר מופלא על הלשון. מוצר ששווה לא רק לאכול אותו אלא גם ליצור ממנו מילויים לפסטה ולירק ועוד. נמכר גם בגרסה יבשה במכפלת טעם ככדורים בשמן, לא לכל אחד.

בניגוד לישראליות שחלקן מיוצר מחלב כבשים ועיזים לאבנה במקור לא מייצרים מחלב צאן, הלאבנה מתמרה מיוצרת נטו מחלב בקר, 14% שומן, נמכרת בדרך כלל במיכלים של 500 מ”ל, באופציה למיכלים של ליטר. את השקיות אני כבר לא רואה בשוק.

לאבנה אבו רומי נמכרת בעיקר במגזר הערבי וניתן למצוא אותה במרבית המכולות בכפרים הערביים. 15 שקל למיכל של חצי ליטר. עבור מי שטעמים חשובים לו שווה לעשות את האקסטרא מאמץ ולהשיג אותה.

טעימת חובה לכל פודי באשר הוא.

לאבנה תמרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לרשימת הדיוור של הבלוג, וקבלו כתבות חדשות לתיבת המייל שלכם

אולי תאהבו גם...

דילוג לתוכן