רן ורדי על קולינריה צרפתית ומעבר

אילת | ללו, המרוקאית הסודית של האילתים

הרחק ממרכזי התיירות ושאון הנופשים, בלב שכונת מגורים ותיקה נחבאת לה הפנינה המרוקאית המשפחתית של אילת
מסעדת ללו אילת

אילת | ללו, המרוקאית הסודית של האילתים

הרחק ממרכזי התיירות ושאון הנופשים, בלב שכונת מגורים ותיקה נחבאת לה הפנינה המרוקאית המשפחתית של אילת
מסעדת ללו אילת

העיר אילת מוכרת לכולנו כרצועת חוף עמוסת תיירים לצד בתי מלון, קניונים ואטקציות המרוכזים במתחמים שסביב המפרץ ובקרבה לחוף הים. מרבית המבקרים בעיר אינם עולים לשכונות המגורים שבמעלה ההר. אז נכון, אין הרבה מה לחפש שם, אבל באותה נשימה מסתתרת לה פנינה אחת שפיספסנו, פנינה המוכרת בעיקר לתושבי אילת ולפודיז המבקרים בעיר ותרים אחר אוכל אותנטי משפחתי ביתי, בניגוד להיצע המסחרי לעייפה הנמכר במרבית המסעדות שבאזורי החוף.

מסעדת ללו אילת

ללו היא מסעדה מרוקאית משפחתית ותיקה באילת, מקום שבלי כתובת ובלי ווייז כנראה שלעולם לא היית נתקל בו בשיטוט מקרי בעיר. זוהי מסעדה שכונתית הפועלת בשעות הצהריים בלבד 12:00-17:00, לא כאן המקום לבילוי ערב מסוגנן, כאן משקיטים את הרעב של צהרי היום בידיעה שהתפריט ביתי לחלוטין, הבישול אוהב והיד נדיבה.

לא ספרתי את הפעמים שסעדתי בללו, אבל דומני שזה היה חלק מהתפריט בכל ביקור שלי באילת בעשור האחרון. חוזרים לכאן כי טוב טעים ופשוט כאן, אין לך ציפיה לפיין-דיינינג וזה לגמרי לא מה שתקבל פה, אתה תחווה כאן ארוחה כמו שהיית מקבל אצל האמא שלך במידה והיא מרוקאית.

ללו

כניסה למסעדה מרוקאית ביתית מלווה בדרך כלל בבירור קצרצר מה הוכן היום במטבח, המבחר מושתת על מנות קבועות ומשתנות וכדאי להתעדכן. הזמנו קוסקוס עם בשר ראש (לחי בקר), קוסקוס עם קציצות דגים, ומנת חציל ממולא בבשר (מנת הירק הממולא משתנה מיום ליום). אפשר להגדיר בהזמנה כזו קוסקוס עם בשר (מנה גדולה של קוסקוס לצד מנה קטנה יחסית של בשר) או בשר עם קוסקוס (מנה גדולה של בשר לצד מנה קטנה יחסית של קוסקוס). התוספת לקוסקוס (בשר, דג וכיוב) מגיעה בצלחת נפרדת.

המסעדה גדולה ומרווחת, נקיה ומצוחצחת להפליא, מסעדת פועלים עם לוק וסטנדרט מוקפד, נעים לשבת כאן, שירות לבבי על גבול החברי.

החגיגה נפתחת במבחר סלטים טריים, פריכים ורעננים מאד, לצד מספר “פרוסות” לחם אחיד בעובי מדהים של כחמישה שישה ס”מ לפרוסה 🙂 פשוט אבל מעולה.

הקוסקוס כאן מהזן הדקיק, מוגש כשהוא כבר ספוג במרק עשיר ועדין, מעדן של ממש, האמת שלא צריך מאומה מעבר לזה. בשר הראש גלטיני ועשוי כהלכה (הייתי מבשל אותו עוד שעתיים שלוש), הבשר מוגש עם הרוטב בו התבשל וגרגרי חומוס נימוכים. מנת קציצות הדגים היתה חרפרפה (הוזהרנו מראש) ועדיין עדינה עם טעמי דג מודגשים, הוגשה ברוטב עדין מאד. החציל הממולא בבשר היה מהמם, עסיסי עדין וטעים מאד, מנת הממולא היתה מופלאה.

סיימנו עם קפה קטן ועוגת סולת עשירה המנוקדת במעט שוקולד על חשבון הבית.

סה”כ ארוחה לזוג כולל שתיה 177 ש”ח.

ללו

סיכום | מסעדה מרוקאית משפחתית קלאסית, מנות של בית, חומרי גלם טובים וטריים, בישול מסורתי, טעים ונדיב, אין הפתעות קולינריות, אין כאן יצירתיות או חריגה מהנורמה המוכרת של מתכוני בית מרוקאי, אבל את זה הם עושים מעולה, יד עדינה על התיבול והרטבים, אין תועפות שמן כמקובל בחלק מהמטבחים הצפון אפריקאים וזו נקודת זכות, מנות נדיבות, שירות נעים וחברי. שורה תחתונה – מבלים באילת ורעבים לאוכל טוב של בית מרוקאי? זו הכתובת.

המסעדה פעילה מאד בהזמנות טייק-אווי, זו תמיד עשויה להיות אפשרות נוספת לנופשים בעיר.

——–

ללו, רחוב חורב 7, שכונה א’, אילת.  (א-ה 12:00-17:00)

ללו

15 תגובות

  1. מסעדה שמתנה קבלת פלפל חריף רק בהזמנת מנה אחרת זאת לא מסעדה.זה קרה לי לפני ארבעה חודשים,הזמנתי מנה מסויימת במסעדה וביקשתי פלפל חריף לשולחן נאמר לי על ידי המלצרית שאקבל פלפל חריף רק אם אזמין מנה מסויימת שמגיע איתה פלפל חריף לצערי כל בקשותיי נדחו על הסף. אם דבר בסיסי כמו פלפל חריף מותנה בהזמנה של מנה אחרת אז זו לא מסעדה שצריכה למלא בקשות של לקוחות ראוייה בעיניי כמסעדה. זה מסחרה אחת גדולה.אני לא אבקר יותר במקום הזה.

    1. המסעדה לא מתנה קבלת פלפל חריף בהזמנת מנה כזאת או אחרת. ביקשת פלפל חריף מטוגן ונאמר לך כי לא מגישים פלפל מטוגן. הציעו לך פלפל חריף חי וסחוג אבל התעקשת לקבל משהו שלא מגישים במסעדה בכלל. מאז אתה טורח לפרסם בכל מקום אפשרי שלא קיבלת משהו בסיסי, לפחות תדייק בעובדות.

  2. כשאתה מבקש פלפל חריף לא מוכנים לתת אך ורק אם אתה מזמין מנה אחרת

    1. כפי שניתן לראות בצילום (הסלטים) הוגש לנו פלפל חריף בתיבול עדין ונקי בלי שביקשנו, שולחן לידנו טעמו וביקשו סחוג והוגש להם סחוג (מתובל יותר) לצד הפלפל החריף הנקי.

  3. אוכל טעים וטרי, שירות מעולה, פשוט כיף!
    מומלץ בחום לכל מי שמבקר באילת 🙂

  4. גם אני לא מוותרת כל פעם שאני באילת זה חלק קבוע בנופש.
    עכשיו שמעתי שפתוח גם בשישי בצהריים שזה בכלל מעולה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לרשימת הדיוור של הבלוג, וקבלו כתבות חדשות לתיבת המייל שלכם

אולי תאהבו גם...

דילוג לתוכן